Planeta traži „eko“ a ne „ego“ sistem

  • Znanje i nove tehnologije su ključne u odgovoru na izazove s kojima se planeta suočava.
  • Više od 90 odsto Siemensovog portfolija čine proizvodi koji omogućavaju pozitivan uticaj na održivost.
  • Inovativni proizvodi ove kompanije prodati samo tokom 2023. godine sprečiće emisiju CO2 veću od emisije Holandije.

– U vreme kada svedočimo brojnim izazovima u globalnoj ekonomiji, geopolitičkoj situaciji i po pitanju klimatskih promena, zahtev za ubrzavanjem digitalne i održive transformacije nikada nije bio veći. Znanje i nove tehnologije su ključne u odgovoru na izazove s kojima se planeta suočava – istakla je direktorka kompanije Siemens Srbija Medeja Lončar na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu i dodala da kad je reč o brizi za planetu, ne treba da važi „ego“ već „eko“ sistem.

U okviru panela na temu Akcionog plana za zelenu tranziciju u Srbiji, direktorka Siemensa je naglasila da je ova kompanija smanjila CO2 otisak iz sopstvenog poslovanja za 50 odsto u odnosu na 2019. i cilj joj je smanjenje od 90 odsto do 2030.

– Inovativna tehnologija ima ključnu ulogu u stvaranju održive budućnosti. A koliki je konkretni uticaj odgovornog poslovanja na održivost, a time na živote svih nas, govori podatak da će Siemensovi proizvodi prodati samo u fiskalnoj 2023. tokom svog životnog veka, sprečiti oko 190 miliona metričkih tona ekvivalentne emisije CO2. Ovo predstavlja više od, recimo, emisije jedne Holandije – izjavila je Lončar pozivajući se na nalaze globalnog Izveštaja o održivom razvoju ove kompanije za fiskalnu 2023.

Prema njenim rečima, da bismo sačuvali planetu neophodno je da svi promenimo navike.

– Budućnost zavisi od svih nas, institucija, organizacija, kompanija, ali i svakog pojedinca, od toga kako postupamo prema prirodi, društvu i u svom poslovanju – rekla je direktorka Siemensa u Srbiji.

Ona je podsetila da je Siemens jedna od prvih globalnih kompanija koja se još 2015. obavezala da će do 2030. postati karbon neutralna sa dodatnim ciljem u okviru svog DEGREE okvira da do tog roka za 20 odsto smanji emisiju CO2 i unutar svog lanca dobavljača. Koliko je znanje važno za ovu kompaniju, najbolje svedoči podatak da je ona tokom fiskalne 2023. uložiila 416 miliona evra u kulturu aktivnog učenja, obezbeđujući održivu zapošljivost na tržištu rada koje se ubrzano menja.

Foto: Siemens